Wanneer nieuwe klanten je kapperszaak bezoeken, is een goede eerste indruk van cruciaal belang. Kappersstoelen worden vaak over het hoofd gezien maar zijn wel één van de belangrijkste elementen in je winkel. Ze zijn het comfort van je klanten en de praktische oplossingen voor je personeel. Belangrijk dus om de volgende punten in gedachten te houden wanneer je kappersstoelen gaat kopen.
Comfort voor klanten en stylisten
Kappersstoelen zijn geen uitzondering als het gaat om comfort. Je wilt je klanten een fantastische ervaring meegeven en geen terugblik op uren ongemak. Je kunt dit bereiken door rekening te houden met lendensteun, comfortabele breedte en nekkussens met een hoge dichtheid. De kappersstoelen moeten ook aangenaam en praktisch zijn voor je haarstylisten. Dit kun je bereiken door een verstelbaar hydraulisch onderstel, flexibel draaien en achterover leunen en vergrendelbare hoogte.
Schoonmaken en onderhoud
De materialen voor je kappersstoelen dienen zorgvuldig gekozen te worden. Ze komen uiteindelijk dagelijks in aanraking met producten, hitte, haarverf, bleekmiddelen en reinigingsproducten. Zo’n zetel vereist speciale schoonmaakmiddelen en slijtage is onvermijdelijk. Hoogwaardig vinyl slijt trager dan stof en leer en kan gemakkelijk worden schoongemaakt. Vergeet ook het regelmatig reinigen van het chromen onderstel niet. Hoewel kappersstoelen stijlvol en schoon moeten zijn, is het noodzakelijk om het algemene onderhoud in gedachten te houden zoals het toevoegen van hydraulische vloeistof.
De esthetiek van merken
Tijdens je zoektocht naar kappersstoelen zul je merken tegenkomen die verschillende stijlen aanspreken. Van eenvoudig en praktisch tot aan strak en modern, en retro vibes. Daarnaast bieden de meeste merken hun items aan met diverse aangepaste biezen en in verschillende kleuren. Kiezen kan hierdoor erg overweldigend zijn. Het helpt om eerst de stijl van je kapperszaak te bepalen. Vanuit die basis kun je probleemloos kappersstoelen en ander meubilair in de kleur en stijl kiezen die bij je winkel passen.
Garantie op het interieur
Gaat er een stoel stuk dan moet er zo snel mogelijk iets gebeuren. Een garantie is dan de eenvoudigste en meest kosteneffectieve oplossing. Garanties zeggen veel over de kwaliteit. Fabrikanten die één jaar of meer garantie bieden verwachten dat hun kappersstoelen het reilen en zeilen in een kapsalon overleven. Als dat minder is, is dat een teken van lage kwaliteit materialen of een korte levensduur. Controleer ook altijd de kleine lettertjes en bijbehorende diensten. Zijn er garantievoorwaarden en is er een goed bereikbare klantenservice? Bij problemen kunnen deze details net zo belangrijk zijn als de garantie zelf.
De werkplek rond je kappersstoel
Alles om kappersstoelen heen; de werkplek, verlichting, spiegels, stopcontacten etc, maakt deel uit van de zitervaring. Zo ook de loopruimte rondom de stoel. Kappers hebben voldoende ruimte nodig om rond de stoel te kunnen lopen met apparatuur. Zonder te struikelen of ergens tegenaan te botsen. Voorkom dus dat klanten en personeel worden belemmert door onnodige obstakels. Hoewel een zetel slechts één onderdeel is, is het in veel opzichten het meest belangrijk voor de ervaring. Zijn je stoelen van Inline comfortabel en functioneel, dan heb je al een grote bijdrage geleverd aan de optimale ervaring voor zowel de klant als de haarstylist.